עברית  |  English  |  
 
 
 
 
 
 
   

מונה:

דוגמה דרשה 1
דוגמא: דרשת בר מצוה -  לחג הסוכות
 
אנו נמצאים כיום בעיצומה של תקופת החגים, ימים של חשבון נפש ורצינות באים עלינו לצד ימים של שמחה וחגיגיות, ימים עמוסים של הכנות קדחתניות לחג לצד ימי חופש למנוחת הגוף והנשמה.
 
אבל המחשבה המרכזית שצריכה להעסיק אותנו כשאנו נעבור את הימים הללו, כשיבואו הימים ה"רגילים" לאחר החגים היא: כיצד עכשיו ממשיכים הלאה?  כיצד נותנים חשיבות גם לימי החול הרגילים והשגרתיים, שבאו לאחר תקופה החגים? וכיצד ניתן שלא להרגיש את התחושה המעייפת שהכל שוב חוזר על עצמו ואנו מתחילים שוב עוד שנה מאותו המקום בדיוק?
 
התשובה נעוצה בהסתכלות, בהשקפת העולם היהודית, המגלה כי התנועה הסיבובית, גם בטבע, גם בהיסטוריה וגם בחיינו שלנו אינה חייבת לחזור על עצמה באותו מישור ובאותה רמה. היא יכולה – כמו בסיבוב של בורג להינעץ עמוק יותר בכל סיבוב וסיבוב, ובכך להתקדם ולחתור ליעדה,  משמע שאנו צריכים לראות בכל דף חדש שאנו פותחים המשך לדרך ארוכה בדרך ליעד שכל אחד מאיתנו הציב לעצמו.
 
אני רוצה לשתף אתכם בהרגשתי, כי אני עומד כאן היום כאשר עברתי שלוש עשרה שנים ובהם, בזכות הורי, משפחתי ובזכות חברי גדלתי והתקדמתי בכל יום ויום, וכמו הבורג שנהיה חלק מהקיר יותר ויותר בכל סיבוב שלו, כך גם אני בכל תקופה בחיי מבטיח להיות חלק יותר ויותר גדול ומשמעותי מהמשפחה ומהעם שלי ולתת להם ככל שרק אוכל.
 
אני רוצה לברך את כולנו שתבוא עלינו, בעזרת ה', שנה של התחדשות ושל שקט, ושיתקיים בנו "ופרוס עלינו סוכת שלומך". 
                                                         
חג שמח!!!! 
 
 
 
_____________________________________________________________________
 
 דרשת בר מצוה-לפרשת בראשית
 
זכיתי להכנס לגיל בר המצוה בדיוק בשבת בה אנו מתחילים לקרוא מחדש את התורה, ואין זה מקרי. עתה, כשאני הופך להיות אדם בוגר, חלק אינטגרלי מעם ישראל ומחוייב למורשתו, אני מקבל עלי באהבה את הערכים של האבות מספר בראשית, הלא הם היושר, הצדק, אהבת האדם והחסד.
בתחילת הפרשה שואל גדול הפרשנים, רש"י, את אחת מן השאלות המפורסמות: מדוע לא התחילה התורה בתיאור המצוות שאחרי יציאת מצרים? הלא התורה היא מערכת של חוקים, ולשם מה יש צורך להקדים את כל סיפורי האבות?
על שאלה זו ניתן לענות באופן הבא:  אם אכן התורה ניתנה רק בכדי לתת לבני האדם כללים וחוקים כדי לחיות על פיהם, כי אז באמת אין צורך בסיפורים הנמשכים על פני ספר שלם. אולם עלינו לומר, שהתורה היא הרבה מעבר לכך. היא מבקשת להנחיל לנו ערכים של מוסר, יושר, חסד ואהבת האדם באשר הוא האדם. במידות אלו הצטיינו אבותינו – אברהם, יצחק ויעקב וגם יוסף ומשה. אנו לומדים מספר בראשית דברים חשובים בהרבה מכל 613 המצוות, שהרי נאמר: "דרך ארץ קדמה לתורה".
 היום, כשאני נכנס לגיל המצוות, אני בטוח כי את החינוך והערכים שינקתי מהורי עד היום, הם הבסיס למצוות שאני מקבל היום. מה שספגתי ממשפחתי וממחנכי בשלש עשרה שנותי, יעזור לי להיות אדם שלם יותר, ולתרום לעם ישראל ככל שאוכל, למען כולנו.
 
שבת שלום!

ב"אור-אל" לומדים עם קול קורא

הלהיט העולמי ללימוד הקריאה בתורה

להורדת התוכנה הקש כאן

 
 
 
 
   
לייבסיטי - בניית אתרים